Radiance, lo-res

Radiance, lo-res
30.09. 2015, godz. 19:00 (premiera)

Kup bilet. 

 

Lo-res, czyli mała rozdzielczość, rozmywa kontury podmiotu i jednocześnie przypomina o jego materialności. Obraz o małej rozdzielczości jest wynikiem cyrkulacji, podczas której staje się afektem przekształconym w ciało, aby na powrót (znowu) stać się obrazem.

Lo-res ciała to tracące swoje pochodzenie, lepkie odpady cyfrowe najniższej rangi. Są symptomem ruchu i mutacji współczesnych ciał, czyli bio-obiektów. Bio-obiekt jest naukowym terminem służącym do opisywania nowych form życia tworzonych według procesów bio-mediacji, które zamazują granice między żywym a sztucznym, ludzkim a nie-ludzkim. Koncept bio-obiektu przenosi nas od po-wojennej alienacji do alienów XXI wieku. High-tech, low-life, no future. Beatriz Preciado nazywa ten stan bycia alienem; techno-seksualnością. Radiance, lo-res to choreografia która odbywa się pośród mutacji i zanieczyszczeń, cyrkulacji afektów i ich ucieleśnienia; stara się być świadkiem techno-podmiotowości.

 

Choreografia: Alex Baczyński-Jenkins
Taniec:Paweł Sakowicz i Natalia Stanińska
Aranżacja świateł: Przemysław Brymkiewicz

 

Alex BACZYŃSKI-JENKINS (ur. 1987) polsko-brytyjski choreograf; zajmuje się mediacją i polityką afektu, podmiotami pożądań i ucieleśnieniem. Baczynski-Jenkins ukończył pilotażowy projekt o kierunku Taniec współczesny, choreografia i kontekst w szkole HZT w Berlinie, uczestniczył w programie Home Workspace stowarzyszenia Ashkal Alwan w Bejrucie. Jego prace były prezentowane m.in. w ramach expo zero oraz przez instytucje takie jak: Performa, Nowy Jork (2011), Komuna Warszawa (2012), Liste, Bazylea (2014), X-Apartments, Homeworks, Bejrut (2013), Sophiensaele Theatre, Berlin (2015) Block Universe, Londyn (2015) Whitechapel Gallery, Londyn (2015). Współpracował z Delfina Foundation w Londynie w ramach programu Performance as Process 2015.


PDF pageEmail pagePrint page