Październikowe warsztaty dla dzieci

Kup bilety.

RUCH I DŹWIĘK

Czym jest happening i jakie znaczenie ma w sztuce ruch? Październikowe warsztaty poświęcimy badaniu powiązań między ruchem a dźwiękiem, korzystać będziemy z prostych przedmiotów, starając się wprawiać je w ruch lub wykorzystywać do zabaw ruchowych, a także poszukiwać brzmień wystawy, odgłosów i odkrywać dźwiękowe zagadki.

 Foto_Miroslaw_Zak_017

 

1 października, sobota, 11:00–12:00, dzieci 3,5–5 lat

Uciekający cień

W jaki nastrój wprowadzi nas muzyka, gdy posłuchamy jej w ciemności? Co się stanie, gdy dodamy do niej światło, kolor i ruch? Zagadkowy taniec przedmiotów i ich cieni. Tworzenie ruchomych kompozycji i poruszanie całym ciałem.

 

1 października, sobota, 13:00–14:00, dzieci 6–12 lat

Taniec abstrakcyjnych form

W jaki sposób wprawić w ruch abstrakcyjne kształty? Jak wykorzystać do tego światło i ciemność? Łączenie obrazu, ruchu i dźwięku w niepowtarzalne widowisko. Zainspirują nas Kineformy Andrzeja Pawłowskiego.

 

5 października, środa, 11:30–12:30, dzieci 2–3 lata

Dźwięki morza

Zamkniemy szum fal w butelce i zagramy na ziarnkach piasku. Stworzymy perkusję dla ośmiornic. Będziemy dyrygentami.

 

8 października, sobota, 11:00–12:00, dzieci 3,5–5 lat

Nietypowe instrumenty

Historie przekazywać można za pomocą… dźwięków. Jak brzmi koło rowerowe? Jak skrzypią deski? Dowiemy się, jak zamienić przedmioty codziennego użytku w niezwykłe instrumenty. Stworzymy orkiestrę i zagramy improwizację kontrolowaną. Wyruszymy w muzyczną podróż za pomocą licznych dźwiękowych eksperymentów.

 

8 października, sobota, 13:00–14:00, dzieci 6–12 lat

Wszędobylski dźwięk

Budowanie instrumentów nawiązujących nieco do tych zapomnianych z przeszłości. Zbudujemy obiekty z desek, sztućców, patyków, metalowych przedmiotów, różnych papierów, celofanu, folii, szyszek, kamieni, dzwoneczków i innych przedmiotów, aby każde dzieło z osobna podczas potrząsania, podrzucania, czy też uderzania wydawało inny dźwięk. Stworzymy ciekawą i trochę nietypową  orkiestrę, której występ będzie pewnego rodzaju kolorowym i tanecznym happeningiem. 

 

12 października, środa, 11:30–12:30, dzieci 2–3 lata

Szybko-szybko-wolno

Jak przemieścić się z miejsca na miejsce powoli, a jak bardzo szybko. Odsłanianie kolorowych tras, dróg i szlaków, rozpoznawanie pochodzenia kształtów, zabawy ruchowe w różnym tempie. Każdy skonstruuje prosty mobil do zabawy, by zabrać go do domu.

 

15 października, sobota, 11:00–12:00, dzieci 3,5–5 lat

Przestrzeń dźwięku

Swobodne działania dzieci w przygotowanej przestrzeni. Sala wypełniona zostanie różnymi dźwięcznymi przedmiotami, których sposób i kolejność użycia zależeć będzie od intencji dziecka. Dzieci będą mogły grać na przedmiotach, poruszać nimi w dowolny sposób, szukać odgłosów i pogłosów, tworzyć instrumenty lub po prostu zestawiać z sobą różne dźwięki.

 

15 października, sobota, 13:00–14:00, dzieci 6–12 lat

Trajkot, granie, improwizowanie

Czym jest improwizacja w muzyce? Czym jest swoboda ruchu? W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni obejrzymy fragmenty współcześnie nagrywanych utworów eksperymentalnych i stworzonych instrumentów. Bazując na zabawach związanych z improwizacją sceniczną odkryjemy jej sens i znaczenie. Twórcze wykorzystamy przypadkowe dźwięki.

 

19 października, środa, 11:30–12:30, dzieci 2–3 lata

Złapane!

Jak brzmi nasz szept a jak szorowanie szczotką? Wsłuchamy się w tajemnicze dźwięki i odnajdziemy przedmioty, które je wydają. Złapiemy wytworzone przez nas dźwięki przy użyciu dyktafonów.

 

22 października, sobota, 11:00–12:00, dzieci 3,5–5 lat

Może morze?

Woda oddziałuje wizualnie – można ją barwić i pienić. Woda wydaje także różne dźwięki – może uspokajać, przerażać albo drażnić. Posłuchamy dźwięków wody i poddamy ją wielu testom. Dużo zabaw ruchowych i wodnych eksperymentów.

Uwaga! Będzie mokro.

 

22 października, sobota, 13:00–14:00, dzieci 6–12 lat

Happening i woda

Kurka wodna! Wanna! A w niej… woda! Zimna, gorąca, kolorowa. Wrzucimy do niej przedmioty, zbudujemy wodne kanały, przetestujemy możliwości, jakie daje, poeksperymentujemy i zmoczymy sobie ręce. Dowiemy się, czym jest i na czym polega happening.

Uwaga! Będzie mokro.

 

26 października, środa, 11:30–12:30, dzieci 2–3 lata

Przestrzeń pełna dźwięków

Ruch to dźwięk? Sprawdźmy to! Cała sala zagra, gdy będziemy się w niej poruszać. Zabawy aktywizujące pobudzające dużą i małą motorykę.

 

29 października, sobota, 11:00–12:00, dzieci 3,5–5 lat

Tajemnicza maszyna

Maszyna aneantyzacyjna? Co to takiego? Z czego się składa i do czego służy? Gdzie jest pod, gdzie nad, a gdzie w środku? Czy gra? Po obejrzeniu i wysłuchaniu odgłosów maszyny złożonej z krzeseł na wystawie Tadeusza Kantora stworzymy drewniane, mobilne instrumenty, które każdy zabierze ze sobą do domu.

 

29 października, sobota, 13:00–14:00, dzieci 6–12 lat

W rytm maszyny aneantyzacyjnej

Maszyna aneantyzacyjna? Co to takiego? Jakie wydaje dźwięki i dlaczego? Zwiedzimy wystawę pod kątem jednego z obiektów Tadeusza Kantora i co rzadko się zdarza – uruchomimy maszynę aneantyzacyjną, by nagrać jej dźwięki. Obejrzymy różne, nietypowe drewniane instrumenty wykorzystywane przez artystów i stworzymy własne.

 

Koordynacja wydarzeń edukacyjnych: Justyna Sławik
slawik@cricoteka.pl

 

Partner wydarzeń edukacyjnych:

kidsinkrakow_fb-1024x676logo_czasdzieci_jpg_300px


PDF pageEmail pagePrint page