Majowe warsztaty dla dzieci

Kup bilety.

 

Przedmioty w działaniu

Twórczość Tadeusza Kantora ściśle powiązana jest z ruchem scenicznym i ekspresją. Podczas zajęć w maju korzystać będziemy z prostych przedmiotów, starając się wprawiać je w ruch lub wykorzystywać do zabaw ruchowych z dziećmi.

 

fot. StudioFILMLOVE

 

 

Program:

 

4 maja, środa, godz. 11:30-12:30, dzieci 2-3 lata
Odwrócone

Postawimy to i owo na głowie. Zastanowimy się, co by było gdyby pewne rzeczy zostały odwrócone do góry nogami. Zmalujemy niemało!

 

7 maja, sobota, godz. 11:00-12:00, dzieci 3,5-5 lat
Działanie i granie

Buty, kubki, dzwonki, patyki. Ruch to dźwięk. Dowiemy się jak zamienić przedmioty codziennego użytku w niezwykłe instrumenty. Stworzymy orkiestrę i zagramy improwizację kontrolowaną.

 

7 maja, sobota, godz. 13:00-14:00, dzieci 6-12 lat
Konstruowanie

Jak z codziennych, zwykłych przedmiotów wydobyć dźwięki? Wykorzystamy puszki, patyki, pudełka i gumki, by własnoręcznie skonstruować proste instrumenty. Wyruszymy w muzyczną podróż za pomocą licznych eksperymentów.

 

11 maja, środa, godz. 11:30-12:30, dzieci 2-3 lata
Dynamiczne

Zaobserwujemy i doświadczymy co to dynamika w zabawach ruchowych i manualnych z walizką.

 

14 maja, sobota, godz. 11:00-12:00, dzieci 3,5-5 lat
Działanie i ukrywanie

Jak mały może być parasol? Jak dużo się pod nim mieści? Czy zawsze jest okrągły? Czy można do niego wejść? Działanie w kontekście różnych parasoli, zabawy ruchowe i koordynacyjne w przestrzeni, ćwiczenia ze skalą, równowagą rozwijające małą i duża motorykę.

 

14 maj, sobota, godz. 13:00-14:00, dzieci 6-12 lat
Parasole

Czy parasol jest zawsze kolorowy? Czy można się w nim skryć? Czy można go ciąć, zgniatać, rwać na kawałki? Jaka jest jego funkcja i do czego można go wykorzystać? Zabawy z przestrzenią, multimediami i przedmiotem. Odkrywanie niezwykłych funkcji parasoli, gry ze światłem i barwą połączone z budowaniem instalacji w dużej skali.

 

18 maj, środa, godz. 11:30-12:30, dzieci 2-3 lata
Stateczne

Co to rzeźba i dlaczego się nie porusza? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie poruszając Krzesło Tadeusza Kantora.

 

21 maja, sobota, godz. 11:00-12:00, dzieci 3,5-5 lat
Rach ciach

Jak wprawić w ruch ciało? Jak wprawić w ruch kartki papieru? Wykorzystam kartki papieru i dużo sznurka. W trakcie zajęć powstanie przestrzenna kompozycja, a przy okazji dowiemy się czym jest i na czym polega happening. Nie zabraknie zabaw ruchowych.

 

21 maja, sobota, godz. 13:00-14:00, dzieci 6-12 lat
Ruch, ruch, ruch

Jak wprawić w ruch ciało? Jak je zatrzymać? Celem warsztatu jest uruchomienie wyobraźni uczestników i wyczulenie na ruch własnego ciała. Dowiemy się czym są żywe pomniki i żywe obrazy, obejrzymy przykłady i spróbujemy własnych sił. Wykorzystamy fotografie ze spektakli Tadeusza Kantora.

 

25 maja, środa, godz. 11:30-12:30, dzieci 2-3 lata
Zgrane

Pozbieramy ziarnko do ziarnka… Wsypiemy, wysypiemy… Aż zbierze się miarka! Postaramy się zgrać, by zagrać i usłyszeć deszcz.

 

28 maja, sobota, godz. 11:00-12:00, dzieci 3,5-5 lat / Warsztaty realizowane są w ramach programu Bon Kultury 2016
Krzesło, szczotka i stara walizka

Warsztaty artystyczne z wykorzystaniem technik aktorskich, ćwiczeń głosowych, pracy grupowej oraz improwizacji z użyciem rekwizytów. Uczestnicy pracować będą w przestrzeni wypełnionej przedmiotami takimi jak walizki, parasole, gazety, krzesła, wieszaki, koła, wiadra czy szczotki. W efekcie warsztatów uczestnicy poznają pojęcia takie jak: reżyser, rekwizyt, scenografia. Rozwiną umiejętność współpracy i zdolność kreatywnego wykorzystania w zabawie codziennych przedmiotów.

 

28 maja, sobota, godz. 13:00-14:00, dzieci 6-12 lat Warsztaty realizowane są w ramach programu Bon Kultury 2016
Krzesło, szczotka i stara walizka

Warsztaty artystyczne z wykorzystaniem technik aktorskich, ćwiczeń głosowych, pracy grupowej oraz improwizacji z użyciem rekwizytów. Uczestnicy pracować będą w przestrzeni wypełnionej przedmiotami takimi jak walizki, parasole, gazety, krzesła, wieszaki, koła, wiadra czy szczotki. W efekcie warsztatów uczestnicy poznają pojęcia takie jak: reżyser, rekwizyt, scenografia, a także improwizacja, ambalaż. Rozwiną umiejętność współpracy i zdolność kreatywnego wykorzystania w zabawie codziennych przedmiotów.

 

 

Koordynacja wydarzeń edukacyjnych: Justyna Sławik
slawik@cricoteka.pl

 

Partner wydarzeń edukacyjnych: