Kantor_Tropy: On a Sunny Day

Kantor_Tropy: On a Sunny Day
03.11.2015, godz. 19:00

Kup bilet. 

 

Kantor_Tropy: On a Sunny Day to koprodukcja stworzona przez Amareya Theatre & Guests we współpracy z wybitnym japońskim choreografem – Saburo Teshigawarą. Spektakl inspirowany jest twórczością Tadeusza Kantora i ma na celu wydobycie i nowe odczytanie „śladów” pozostawionych przez tego niezwykłego twórcę. Kolejne prezentacje spektaklu odbędą się w Theatre X w Tokio (Japonia) w ramach festiwalu „Tadeusz Kantor GoEnNen Performance Festival 2015” pod dyrekcją Pani Misako Ueda.

Kantor sprawia, że myślę o kimś całkowicie przemoczonym od deszczu.
Schulz sprawia, że myślę o kimś, kto patrzy w słońce, które wyszło zaraz po deszczu.
Ale nikt nie wie, kiedy przyjdzie słoneczny dzień.
Może dlatego, że ciała obu tych osób już są jak deszcz.
Te ciała są upadkiem, nie dosłownie, ale fizycznie.
Twój wewnętrzny deszcz nieustannie pada z jakiejś nieskończenie ogromnej wysokości.
I nawet jeśli na zewnątrz jest słonecznie, ci ludzie są wiecznie przemoczeni, bo wewnątrz nich ciągle pada.

Saburo Teshigawara

 

 

Saburo Teshigawara/KARAS (Japonia) i Amareya Theatre & Guests 

Koncept i reżyseria: Saburo Teshigawara
Choreografia: Saburo Teshigawara
Asystent choreografa: Rihoko Sato, Katarzyna Pastuszak
Scenografia: Saburo Teshigawara
Reżyseria świateł: Saburo Teshigawara
Asystent ds. oświetlenia: Hiroki Shimizu
Garderoby/asystent produkcji: Mie Kawamura
Kompozycja muzyczna i wykonanie muzyki na żywo: Joanna Duda i Jan Młynarski
Koprodukcja: Misako Ueda – Theatre X (Tokio), KARAS, EPIDEMIC (Richard Castelli, Florence Berthaud, Chara Skiadelli, Claire Dugot)
Premiera: 29.10.2015, Gdański Teatr Szekspirowski

Projekt realizowany przez Katarzynę Pastuszak w ramach stypendium Młoda Polska 2015 MKiDN oraz ze środków Miasta Gdańsk.

Projekt odbywa się dzięki wsparciu Agency for Cultural Affairs Rządu Japonii w ramach grantu w roku rozliczeniowym 2015.

Koproducentami i partnerami projektu są: Miasto Gdańsk; Theatre X (Tokio) – Misako Ueda; Nadbałtyckie Centrum Kultury Gdańsk; Instytut Polski Tokio; Instytut Adama Mickiewicza; Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora – Cricoteka; Gdański Teatr Szekspirowski.

               

 

 

SABURO TESHIGAWARA (ur. 1953; prawdziwe imię Tsuneyasu Teshigawara) — wybitny japoński choreograf i tancerz, twórca nowatorskich spektakli tanecznych, harmonijnie łączących perfekcyjny taniec z grą światła i muzyki. Autor scenografii, projektów światła i kostiumów do wszystkich swoich przedstawień. Teshigawara studiował rzeźbę, taniec klasyczny i pantomimę. Od 1981 roku tworzy choreografie solowe. W 1985 roku założył wraz z Kei Miyata zespół tańca współczesnego KARAS, którym kieruje. Stworzył ok. 40 spektakli prezentowanych z sukcesem w europejskich stolicach tańca. Od 2006 roku wykłada na Uniwersytecie św. Pawła w Japonii. Najszerzej prezentowane jego choreografie to m.in.: Bones in Pages (1991 i 2003), Noiject (1992), Here to Here (1995), I Was Real Documents (1996), Absolute Zero (1998), Luminous (2001). Otrzymał wiele nagród, m.in. jedną z głównych nagród na międzynarodowym konkursie choreograficznym Bagnolet w Paryżu w 1986 roku (za Kaze no sentan). Saburo Teshigawara jest także autorem choreografii dla kilku cenionych zespołów, m.in.: White Cloud Under the Heels cz. I i II dla Frankfurt Ballet (na zaproszenie Williama Forsythe’a, 1994 i 95) oraz Air dla Baletu Opery Paryskiej (2003). Od 2014 Teshigawara wykłada na wydziale Scenografii, Dramatu i Tańca na Uniwersytecie Tama. W latach 2006–2013 wykładał w College of Contemporary Psychology, St. Paul’s (Rikkyo) University w Japonii.

 

 

DR KATARZYNA PASTUSZAK (ur. 1980) — tancerka, reżyser, teatrolog, tłumacz, w latach 2009–2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya. W 2015 nominowana do prestiżowej nagrody Splendor Gedanansis za reżyserię spektaklu Nomadka. Zdobywczyni prestiżowego stypendium Młoda Polska 2015 na realizację projektu Kantor_Tropy. W grudniu 2014 nakładem wydawnictwa Universitas ukazała się jej książka pt. Ankoku butô Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003–2015 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. The Power of Nature z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia), Dream Regime z Gekidan Kaitaisha czy Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Spektakl Nomadka w reżyserii K. Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Sisimiut Kulturhus na Grenlandii oraz w Teatrze Narodowym Grenlandii w Nuuk. Teatr Amareya prowadzony przez Pastuszak został rekomendowany przez jury Polskiej Platformy Tańca 2014 do prezentacji swojej twórczości w ramach bloku Wizytówka artysty.


PDF pageEmail pagePrint page